Systemisch kijken naar kartrekker in zelforganiserend team
In een zelforganiserend team is het essentieel dat er open gesproken kan worden over het aandeel dat een ieder levert aan het teamdoel. Er…
Home »
In een zelforganiserend team is het essentieel dat er open gesproken kan worden over het aandeel dat een ieder levert aan het teamdoel. Er…
Er wordt vaak veel gepraat maar weinig gezegd. Niet ongewoon in de teams waarmee ik werk. Communiceren is meer dan stukjes tekst uitspreken of ontvangen.…
Om je te verbinden met anderen, om te vernieuwen, te leiden of innoveren, moet je kwetsbaar durven zijn. In deze blog lees je over belangrijke…
Juist het delen van zorgen, verdriet en tegenslag zorgen voor een gevoel van verbinding. Omdat er mensen voor je zijn als het even niet…
In ruil voor gratis programma’s en apps verkopen we het kostbaarste wat we hebben: onze aandacht. ‘We laten ons kapen door Silicon Valley’.…
‘Happy learning’ bestaat niet, zei een van mijn leermeesters. Iets nieuws leren vraagt om het verdragen van twijfel, onzekerheid en ongemak. Schaamte en perfectionisme…
Onze natuurlijke neiging is om de balans tussen geven en nemen streng te bewaken. Bij iemand in de schuld staan, voelt ongemakkelijk en kwetsbaar.…
In sectoren waar veel professionals werken, zoals de gezondheidszorg en het onderwijs, is het essentieel om draagvlak te hebben voor beleid en maatregelen. Hoe…
Ooit was de organisatie een geoliede machine. Nu stokt en hapert het. Er komen klachten, medewerkers zijn ontevreden of gaan minder functioneren, de teamspirit lijkt vervlogen of…
In de Volkskrant las ik een bericht over het effect van een praatje met een onbekende die je tegenkomt op straat, supermarkt of waar…
We willen dat de ouderen die bij ons komen wonen regie houden en zelf hun keuzes maken. Onze communicatie stond daar haaks op. De dikke informatiemap en vele regels gaven juist de indruk dat mensen in een instelling kwam. Klaarheid heeft onze communicatie kritisch tegen het licht gehouden, uitgedund en afgestemd op de beleving van onze cliënten. We zijn ons nu veel meer bewust van de indruk die we maken.